Bli kjent med vår BPA-assistent: May-Elin

Bli kjent med vår BPA-assistent: May-Elin

May-Elin Holmen (51) er bosatt i Askim i Indre Østfold, og er utdannet som lærer. På fritiden liker hun å tilbringe tid i naturen og går turer i skog, mark og fjell. Kjærligheten for strikking er stor, og hun må alltid ha flere prosjekter liggende.

May-Elin har tidligere vært aktiv hundefører og instruktør i Norske redningshunder i en årrekke. Dette begynte hun med i en alder av 16-17, men har vært inaktiv de siste årene. Hun stortrives på hytta, hvor tiden tilbringes foran peisen med strikketøy og en rolig hund.

Ansvarsområder

May-Elin jobber som BPA-assistent for barn i Havna Omsorg, og har gjort dette siden desember 2021. Ansvarsområdene hennes inkluderer å planlegge dagen med aktiviteter og nødvendig utstyr. Det legges til rette for mestring, trivsel, og nye opplevelser, og det sørges for at barna blir sett og opplever trygghet i sine omgivelser. Videre gis det tilbakemeldinger til foreldre, som legger føringer for fremtidige justeringer og tiltak. Det samarbeides om stell av barn i hjemmet.

Selv har May-Elin tre barn, og to bonusbarn som har gitt hun verdifull erfaring og læring. Hun presiserer at det er viktig å være tålmodig og ikke ta seg selv så høytidelig i en jobben som BPA-assistent.

«Man må ha evnen til å ta ting på sparket, dersom ikke plan A fungerer og heller ikke plan B, så må du være kreativ. Barnas og familiens ønsker kommer fremfor egne behov og ønsker.»

May-Elin Holmen

Arbeidshverdagen

May-Elin forteller at en vanlig arbeidsdag begynner med at hun møter opp hos familien og får informasjon om formen til barnet. Deretter pakkes det som trengs av klær og mat, før barnet forberedes på det som skal skje utover dagen. Turen går deretter ut på aktiviteter, turer og leker, og dersom været tillater det nytes maten ute. Dagen avsluttes med at det returneres hjem hvor det dusjes og gjøres klart til legging.

May-Elin forteller at de er to BPA-assistenter på jobb samtidig, som kan spille på hverandres erfaringer og egenskaper

«Dette gjør at man tør å gå mer utenfor komfortsonen og utfordre seg selv mer enn om man hadde stått alene i jobben. Vi er også to til å tolke og forstå barna.»

May-Elin Holmen

Det mest givende med jobben hennes er arbeidet med mennesker forteller May-Elin. Det er givende å se barnas glede når de mestrer ulike oppgaver og bidra til at familien får en enklere hverdag. Hun forteller at samspillet mellom BPA-assistentene og barna, samt det sosiale mellom assistentene er givende. May-Elin sier at det mest utfordrende i jobben er å klare å legge til rette for god kommunikasjon og forståelse mellom assistentene og barna.

Har du behov for BPA-tjenester? Ta kontakt med oss her.

Havna Omsorg som arbeidsplass

May-Elin forteller at det beste med å jobbe i Havna Omsorg er varierte arbeidsdager hvor du selv kan påvirke dagen i stor grad. Videre sier hun at Havna Omsorg er en arbeidsgiver med erfaring og forståelse for daglige utfordringer, da de selv har stått i den samme jobben.

May-Elin beskriver arbeidskulturen i Havna Omsorg som positiv og støttende.

«Jeg føler at alle som er knyttet til mitt team, er fleksible og positive, samtidig som vi er veldig forskjellige, slik at det blir diskusjoner og ulike synspunkt på løsninger og utfordringer. Dette er det takhøyde for.»

May-Elin Holmen

Grunnen til at May-Elin valgte Havna Omsorg som arbeidsplass var tilfeldig. Hun så etter en liten deltidsstilling som kunne kombineres med den jobben hun hadde fra før. Hun hadde ikke hørt om Havna tidligere, men fant annonsen på Finn.no.

Man bør velge Havna Omsorg som tjenesteleverandør da de er fleksible og strekker seg langt for å imøtekomme både brukere og ansatte, forteller May-Elin.

«De har selv erfaring fra den jobben vi skal gjøre, og vet hva du står i som ansatt og de har forståelse for hva bruker trenger og ønsker.»

May-Elin Holmen

Ønsker du bli en del av Havna Omsorg? Se ledige stillinger her.